Kaptrui uit SVDHZ

"Maak je voor mij ook iets?"
"Wat zou je graag hebben?"
"Een trui met kap!"
"Ok, heb ik een patroon van.  Hoe moet hij eruit zien?"
"Geel, blauw, fluo."
"Ik zal zien wat ik vinden kan."

Zo gezegd, zo gedaan.
De kleuren zijn wel anders geworden.
Altijd spannend of een bijna 11-jarige het goed zal vinden.

En ja hoor, ik heb goed gekozen!
Ze vind de trui supercool!
De tekst "I'm crazy" in flexfolie heeft ze zelf gekozen. 
(er zit wat in...)

Met een restje van de tricot voor de kap heb ik nog een colsjaal en een topje gemaakt.

(patroon uit het boek "Stof Voor Durf Het Zelvers)



Reacties

  1. leuke trui!
    zo'n buidel moet ik nog leren maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik zelf een patroontje nagetekend van een trui die ze had. De binnenkant is gevoerd met hetzelfde als de kap.
      Daarvoor leg ik de goede kanten tegen elkaar en stik ik rond maar laat een keergat open. De zak met goede kant naar buiten draaien. Dan over de ingangen zakken gestikt. Vervolgens de zak op de trui gespeld en met een siersteek boven- en onderaan een een stukje van de zijkanten vastgestikt. Ziezo, klaar is kees!

      Verwijderen
  2. Haha, het ziet er een zot muske uit, vooral op de middelste foto!
    ;-)
    Nee, serieus, een knappe jongedame in een coole trui!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knappe meid in een coole trui. Goed gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze trui is SUPERMEGACOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL, ik zou hem direct kopen in de winkel!! Vooral de combinatie van stof en kleuren! Ik heb het boek liggen maar durf niet te beginnen aan dat ^patroon. Is het moeilijk?? Zijn er knelpunten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het heel goed meevallen! De kap aanzetten is iets moeilijker maar dat mag je niet tegenhouden!
      Ik had ook wat schrik voor het aanzetten van de mouwen maar dat ging als vanzelf.
      Succes!

      Verwijderen
  5. De trui zit haar als gegoten, knap gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, deze is ook heel erg leuk!! En zo te zien is je dochter er echt heel tevreden mee :-) Mooi gecombineerd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super!
    Ik heb voor mijn dochter net dezelfde gemaakt.

    http://ditzendatz.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts