GSM hoesje maken.

Manlief heeft gisteren een nieuwe gsm gekocht.  Zo ééntje die vanalles kan maar waardoor je uren kwijt bent aan het zoeken hoe hij precies werkt.
Mijn gsm in tegenstelling wordt stilaan antiek maar super eenvoudig.  Je kan er dan ook alleen maar mee bellen en een sms-je mee versturen.
Het leuke aan die van hem is dat je er leuke foto's van de kinderen kan mee nemen en opslaan, altijd goed om eens te tonen aan een collega of iemand die vraagt "Heb je een foto van de kids?"
"Neen", moet ik dan teleurstellend zeggen want een foto in de portefeuille gaat niet mee met zijn tijd.  De kleuterfoto's zijn allang verleden tijd.

Dus manlief heeft een nieuwe "Smart-phone" waarvoor hij nog geen hoesje heeft. 
In de winkel zei ik: "O, daar kan ik een hoesje voor maken".  Dus ben ik deze morgen aan de slag gegaan.
"Liefst een eenvoudig model, dat wanneer hij rinkelt ik vlug kan opnemen en niet moet prutsen om de gsm eruit te halen."
Zo gezegd, zo gedaan.
Hier komt het:

  1. Meet de lengte en breedte van de gsm en tel daarbij de naden en diepte van de gsm.
  2. Knip 2 stukken stof, 1 voor de buitenkant en 1 voor de binnenkant (in mijn geval 10 cm op 26 cm),
  3. Leg beide delen met goede kant op elkaar en stik rondom, laat 5 cm over.
  4. Keer door de opening de strook aan de goede kant buiten.
  5. Strijk glad.
  6. Leg dubbel en stik langs de rand maar laat de opening bovenaan open.  Hiermee dicht je ook de opening van 5 cm.
  7. Ziezo, klaar is kees.  Eenvoudiger kan niet.
Ik maak er nog wel eens één met een flap en velcro.




Reacties

Populaire posts