De "selfmade-bag", om het een naam te geven.

Zoals eerder gezegd ben ik zaterdag naar Ikea geweest voor een nieuwe lading stofjes. 
In mijn hoofd ben sindsdien aan het brainstormen wat ik ermee kan doen.

In september start ik met een basiscursus naaien samen met een vriendin.
Leuk om bij te leren, eens weg te zijn, een beetje me-time.
Hopelijk steek ik er heel wat van op want mijn verwachtingen zijn hoog.
Wat we in het komende jaar zullen maken klinkt niet zo spannend maar  ik hoop dat we er plezier aan beleven.
Zo zullen we een schort maken (tja, ben wel aan een nieuwe toe want degene die ik nu heb hangt maar half meer aan elkaar).
Ook een pyama komt aan de beurt, ik zie het al voor me, een flanellen pyama voor de kleine man maar misschien ook voor man-lief want die heeft tot op heden nog nooit een pyama gehad... 
En zo zullen we ook een rok maken, dat staat me wel aan.  Eindelijk een kledingstuk volledig op mijn maat en lengte.  Want een rok moet bijna altijd ingelegd worden voor mij.  Ik ben dan ook niet van de grootsten.

Bijgevolg dacht ik: "Ik maak een tas voor mijn map en notitieboekje".
Zoals een kind dat voor de eerste keer naar school gaat.
Ik wil graag een soor messengerbag maken.
Dus gebruikte ik als voorbeeld de tas die ik voor de oudtste gemaakt  had maar zorgde er nu voor dat er ook een bodem in zit, dat is gemakkelijker voor een ringmap.

En?  Vind je ze geslaagd?  Opvallen zal ze wel doen!
(geef maar gerust een reactie, ben benieuwd wat jullie denken).
 
Het voorpand is 42 cm op 32 cm, het achterpand juist hetzelfde.
De flap is 42 cm op 18 cm.
De zijkanten+bodem zijn een strook van 7 cm op 100 cm.
De schouderband is 20 cm op 80 cm.  Deze maak ik zoals een biais.
Bij dit alles zijn de naden van 1 cm inbegrepen.


Reacties

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts