één patroon, 2 andere rokjes.

Vorige week had mijn mama een zak met restjes stof gegeven.  Waaronder het groene stofje met de vele kleine bloemetjes op.  Perfect om er een rokje uit te maken voor mezelf!
Maar welk patroontje?
In mijn map met al mijn bewaarde patronen vindt ik er één terug dat ideaal zou zijn.
Het is een licht A-lijntje met vooraan 2 neepjes en achteraan 2 neepjes.
Vorig jaar, in het najaar was ik begonnen aan een rokje uit dit patroon maar het moest nog afgewerkt worden (enkel de zoom inleggen) en deze rok zit als gegoten.
Ik heb dus eerst deze rok met libellen afgewerkt en ben dan begonnen aan het bloemenstofje.
In een dag tussen de soep en de patatten heb ik nog net de deadline (=tijd om het eten klaar te maken,...) gehaald.
En bij deze nog juist de tijd om het op mijn blog te zetten.
Dit is het resultaat, laat de zon maar komen.  (Geen foto's van mij met de rok want daarvoor zijn mijn benen véél te wit, het zou pijn doen aan de ogen, hi, hi).




 Dit is dus mijn eerste rok gemaakt die niet met boordband is.
(Met boordband heb ik al enkele rokjes gemaakt voor de meisjes).



Eenvoudig.



Toen (6 maand) geleden kon ik nog geen blinde rits inzetten.
(Gelukkig zie je er niet veel van als ik er iets boven draag).


Om toch het grote vlak van de vele kleine bloemetjes te breken heb paspel gebruikt.
De paspel heb ik niet bovenaan gedaan want dan zie je er niets van wanneer ik er een t-shirt of zo op draag.  Dus heb ik onderaan de rok in 2 gedaan en een paspel ertussen gedaan.









De blinde rits en dat zonder een blinderitsvoet maar met een gewoon ritsvoetje.

Reacties

  1. Hé, goed gevonden om onderaan een paspelboordje tussen de stof te steken! Veel plezier met je nieuwe rokjes!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, twee superschone rokskes !
    Dat van die witte benen begrijp ik helemaal, ik heb er zo ook ;-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor! Dat eerste stofje heb ik hier in het groen liggen ...

    En van die witte benen: kom maar eens naast mij lopen, dan ben je meteen gelukkig met je toch-niet-zo-witte-benen-als-je-dacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie rokjes zijn dat geworden ! Laat het mooie, warme weer nu ook maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts