En nog een ritstasje...

De laatste tijd kan ik er niet genoeg van krijgen om (toch wel, vind ik) leuke ritstasjes te maken.
Een ritstasje komt altijd van pas!
Ik gebruik ze zelf om van alles te ordenen en niet kwijt te spelen,
om cadeau te geven, jong en oud!
Een ritstasje vindt altijd een eigenaar.

Dit tasje heb ik gemaakt voor een vriendinnetje die jarig is.
Het zijn 2 leuke stofjes vanop het stoffenspectakel.

Het ontwerp komt van Elisanna, de methode om een rits in te steken haal ik uit het boek 'Zo geknipt' of van Miss Stik en er zijn wellicht nog methodes om ritsen te steken maar ik hou het toch bij die uit 'Zo geknip', gemakkelijk want dan leg ik het boek gewoon met de juiste pagina naast me en hoef ik niet steeds naar de pc te lopen.

 Het bambi'tje heb ik geknipt uit de voering en verstevigd met Vliseline.  Dit heb ik met een zigzagsteek vastgenaaid.
Om het eerst goed op zijn plaats te houden doe ik aan de achterkant een beetje Pritt.
Het zigzaggen gaat met een kleine steek zodat ik mooi in het rond kan stikken.

Paspel innaaien is een fijn werkje dat ik nog beter onder de knie wil krijgen. 






De achterkant, heel gewoontjes.  Stofje van Poppy, Minimals.








Stofje van Stenzo, superschattig!

Reacties

Populaire posts