Boordevol vlinders.

Mijn lieve grote tienerdochter weet wat ze wil.
Laatst gaf ze me een leuk compliment.  Ze zei:"Het is tof om een mama te hebben die kleren voor me kan naaien." Dat doet deugd!
Het is ook fijn om te naaien voor mijn dochters en samen te zoeken naar stofjes, patronen, afwerking,...
Daarbij is mijn oudste ook een creatieve duizendpoot.
Knutselen, animatie, toneel,... ze zit boordevol creatieve ideeën.  

Op www.modestofjes.be vond ze dit vrolijk vlinderstofje.
Een stevig katoen dat soepel valt.  Ideaal voor een cirkelrokje.
Ik tekende een nieuw patroon want sinds het laatste cirkelrokje (is van zo'n 4 jaar geleden, toen ik begon met naaien).  

Zo'n rokje is in een mum van tijd klaar.
Bovenaan afgewerkt met boordstof.
De zoom werkte ik af met een rolzoompje. 

Ik kocht een eenvoudig wit t-shirt waarop ik een 'strass' vlinder strijkte.  Die kreeg ik ooit een keertje maar kwam in het vergeethoekje terecht tot nu, perfect passend bij de vlinderrok.





Reacties

  1. Wat een leuk setje zo! Blij dat je dochter de creativiteit zo kan waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gemaakt en inderdaad fijn dat je dochter het waardeert wat je maakt,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige dochter met een prachtig rokje. En ja, die creativiteit.....van wie zou ze die toch hebben? :-D
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof rokje in een nog toffer stofke, je dochter heeft een heel goede smaak!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig zo'n snel projectje met zo'n mooie uitkomst!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts