Klantenkaarthouder, "how-to-make"

Hey allemaal,


op fb in de groep 'Naaien van tassen' krijg ik van sommigen de vraag naar patroon en beschrijving van de 'Klantenkaarthouder', de 'Loyalty card holder' van http://lemonsqueezyhome.com/2011/09/purse-week-loyalty-card-holder-tutorial.html.

Ik maakte die al een hele tijd geleden: klantenkaarthouder.

Het patroon kan je downloaden op http://lemonsqueezyhome.com/2011/09/purse-week-loyalty-card-holder-tutorial.html.
Indien je het niet vindt mag je me een mailtje sturen.

Voor degenen die niet goed weg kunnen met de engelse beschrijving, heb ik hieronder een nederlandstalige uitgewerkt.




Knip de twee delen uit; buitenkant en voering.
Naai de 4 hoeken van beide delen.
Zie foto's hieronder.








Je kan er nu een (druk)knop op bevestigen.
Doe dit op het deel die de buitenkant wordt.
Je kan ook een drukknop vb. Kampschnap bevestigen als het volledig in elkaar zit.




Steek de 2 delen in elkaar met de goede zijden naar binnen. 



Stik rondom rond maar laat een keergat open.
Zie 4de foto hieronder.






Wees precies in de hoekjes en geef erna en knipje.



Geef ook knipjes in de flap zodat je die straks mooi kan keren. 



Keer het geheel naar buiten zodat de mooie zijde van de stof zichtbaar wordt.



Stik daarna nog eens door op 2 mm van de rand voor een mooie afwerking.  Hiermee gaat het keergat ook dicht.




Zo, ik wens jullie veel succes met het maken van de kaartenhouder.  Ik heb ook de onderverdelingen volgens alfabet in zitten en heb die geplastificeerd.  Op deze manier vind je een kaart snel terug.

De foto's haalde ik van het originele 'lemon squeezy home'.

Reacties

  1. Ik heb een héél mooi exemplaar dat me al goede diensten bewezen heeft ! :-)
    Ik maakte er ook al enkele, het zijn ideale cadeautjes.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de duidelijke uitwerking!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bedankt voor je duidelijke uitleg,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts