De Katie rok uit L.M.V. lente 2014

Van mijn mama kreeg ik een lap stof dat al heel wat jaren oud is. Het is een rest van de stof waar ze zeker 30 jaar geleden een kleedje uit gemaakt had.  De lap was te klein om voor haar zelf iets uit te maken, misschien kon ik er iets mee doen.
Het bleef een tijd in mijn kast liggen omdat ik er geen bestemming voor wist.
Maar toen ik een paar weken geleden door mijn La Maison Victor collectie bladerde kwam ik de 'Katie' rok tegen.
Dit zou wel eens het gepaste patroon voor het stofje kunnen zijn.
Het maken verliep vlot.
De lengte was ideaal.  In de boek staat het als een echt minirokje maar omdat ik niet groot van gestalte ben komt het tot een beetje boven mijn knieën.


Ik gebruikte kampsnaps zodat ik geen knoopsgaten hoefde te maken en me heel wat werk bespaarde.



Met mijn rode kousen is het nogal opvallend maar een andere foto met marine blauw kleurige kousen en bijpassend shirt heb ik voorlopig nog niet.
De stof is eigenlijk donker blauw/grijs maar op de foto's toont het zwart/grijs.

Reacties

  1. Schattig rokje!
    http://zowiezohandmade.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En wat bijzonder zo'n 'oude lap' stof van je moeder te krijgen. Je ziet de leeftijd er niet aan af: ik vind het een prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk ! Maar bij mij lijken de kousen en het vestje Roze ipv van rood. Maar ik begrijp dat het rood is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto werd door mijn dochter 's avonds genomen met mijn GSM dus de kwaliteit is inderdaad niet dat ;)
      Groetjes

      Verwijderen
  4. Zo'n rokje is altijd handig te combineren en ja, kamsnaps zijn inderdaad een uitkomst!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts