Les appelflappen maken.

Mijn zoontje van 4 wil al een hele tijd appelflappen bakken.
Dit had hij een tijdje geleden geleerd en zelf mogen doen ik klas.
Van het maken van appelmoes tot het mogen smullen.

Deze morgen had ik tijd vrijgemaakt om samen aan de
slag te gaan.  Ik had nog een aantal kilo's stoofappeltjes van een oma van de dochter staan die weggewerkt moesten worden.
Dus is vandaag ideaal om er eindelijk eens appelmoes van te maken.

Hij weet heel goed hoe het allemaal moet want het was de eerste keer dat ik appelflappen ging maken (moeilijk kan het niet zijn; appelmoes en kant-en-klaar bladerdeeg maar hem het idee geven dat hij me het leert doet hem glunderen, daar doe ik het voor).
Samen hebben we vormen uit het bladerdeeg gehaald.
Dan moest er appelmoes op.
Voorzichtig dichtplooien en eigeel op smeren.
Als laatste wat grove suiker erover strooien.
Dat heeft hij allemaal supergoed gedaan!

Hij is een echte 'chef patissier'.  
Als er hier iets gebakken wordt dan is hij de eerste om me te komen helpen.

En nu maar smullen maar!






Reacties

  1. Ik heb 2 weken geleden net hetzelfde gedaan met mijn zoon van 4, hij heeft ook de instructies gegeven! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier heb ik dat toen de kinderen klein waren ook vaak gemaakt.Snel klaar en lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jong geleerd is oud gedaan hé. Die zien er overheerlijk uit ! Dat werd smullen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn zoontje maakte deze week appels in de oven met rozijntjes en suiker. Ook heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmmm, die zou ik best willen komen proeven, zien er superlekker uit!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts